مرتضى: "الزمالك فاز على الأهلي بالدعوات.. ولجنة الوزارة لم تجد أي مخالفات"

article image

أكد مرتضى منصور، رئيس نادي الزمالك، إن اللجنة المشكلة من وزارة الشباب والرياضة لإدارة النادي لم تجد مخالفات أو شيء يدينه حتى هذه اللحظة.

 

قال رئيس الزمالك في تصريحات للصحفيين أمام مجلس الدولة، عقب انتهاء نظر دعوى بطلان تشكيل لجنة إدارة النادي: "ماذا تفعل اللجنة منذ 70 يوما حتى الآن، الورق كله سليم من أول يوم، وهما عايزين يصطادوا مرتضى في أي حاجة".

 

أضاف مرتضى: "أنا أدافع عن كيان نادي ينهار، والوزير أصدر قرارا يسمح لأعضاء اللجنة بالتوقيع على شيكات النادي، لكن فيه قانون ودولة والقانون سيأخذ مجراه".

 

وتابع: " أنا زهقت والبلد سايبة ممدوح عباس بيبلطج ومستولي على أراضي بالمليارات في طريق كارفور، والمحامي بتاعه قدم ورق بأن البلاغ تم حفظه".

 

وقال مرتضى منصور: " طلبت حجز الدعوى للحكم، وإحنا عملنا اللي علينا علشان نرضي ضميرنا قدام ربنا وأعضاء النادي، لكن المحكمة أيا كان حكمها بنحترمه لكن لو طلعت قرار غلط مش هحترمه".

 

واستطرد في منتصف حديثه:"ربنا مش هيسبهم في حالهم وأنا عملت عمرة في الكعبة ودعيت عليهم كلهم، ونادي الزمالك لما فاز في آخر مبارة على الأهلي كان بالدعوات، وأنا اشتكيت لربنا ودعيت في الكعبة وربنا تقبل".

 

واختتم قائلا: "لو نادي الزمالك انتصر تبقى عبقرية المدرب واللاعبين، لكن لو اتغلب هات مرتضى شوفوه راح فين".